יום שני, 10 בספטמבר 2012

מוס שוקולד אבוקדו, דור 3.5


כל מי שקצת בעניין של אוכל בריא נתקל בשילוב של מוס שוקולד עם אבוקדו, וכל מי שהצליח להתגבר על המשוכה הפסיכולוגית שאבוקדו=סנדוויץ+סלסה אולי גם ניסה, אבל עם כל המתכונים שאני ראיתי מסתובבים ברשת (וניסיתי), בהחלט צריך יכולת אוטוסוגסטיבית רצינית מאד כדי להנות ממוס שעם כל מתיקותו וקרמיותו עדיין קרוב יותר לסנדוויץ מלקינוח. עם זאת, מוס שוקולד אבוקדו נראה לי הגיוני בהחלט. אבוקדו הוא פרי עם מרקם קרמי וטעם די ניטרלי, והוא משמש חומר גלם נפוץ לקינוחים ברחבי העולם הלא-מערבי. אז למה כל המתכונים שניסיתי יצאו ככה, איך לומר,  מבאסים? אהה! כי אין בהם שוקולד!

עם כל הכבוד לאבקת קקאו, משובחת, ROW ואורגנית ככל שתהיה – היא אולי מספקת את הצבע הנכון, אבל לא ממש את הטעם. מאבוקדו אפשר לייצר קרמים וגלידות טעימים מאד, אבל אם אנחנו רוצים מוס שוקולד, אולי כדאי שאחד המרכיבים יהיה - ובכן, שוקולד.

המוס הזה נחל הצלחה רצינית בארוחת צהריים משפחתית. אולי המשפחה הצמחונית-ברובה שלי לא מהווה דוגמה מייצגת, אבל הם בהחלט לא אוהבים דברים "מוזרים", ומסתבר שכשמוס שוקולד מכיל מספיק שוקולד, זה לא מוזר בכלל.

תמונת אילוסטרציה, כרגיל, כי האייפון העלוב שלי באמת עושה עוול לדבר הנפלא הזה.


הערות לפני שמתחילים:
  • המתכון מבוסס על הרבה מתכונים דומים שראיתי ברשת, אבל אף אחד מהם לא עשה שימוש בשוקולד אמיתי, ולכן אני מרשה לעצמי להתייחס אליו כגרסה פרטית שלי.
  • בתור מתכונאית אני אפס מאופס. לא שוקלת ולא מודדת, אבל זה לא פיזיקת הקוואנטים. אי אפשר להיכשל פה, גם בלי כמויות.
  • האבוקדואים עכשיו, אפעס, לא משהו. (גם יקרים רצח, אבל מה לא.) ראיתי הרבה מתכונים שממליצים להשתמש בזן "האס" בלבד, ומכיוון שזה גם הזן האהוב עלי, אני נוטה להסכים, אבל עונת ה"האס" עוד רחוקה. מה שבטוח, ככל שהאבוקדו איכותי יותר כך יצא גם המוס. דה.

שנתחיל?

1 אבוקדו בשל
כ-1/3 כוס חלב סויה (כן, אפשר רגיל. הרבה מתכונים משתמשים בחלב שקדים. בצדק. הוא טעים)
1 כף אבקת קקאו
100 גר' שוקולד מריר טוב
1 כף דבש (או ממתיק אחר, לפי הטעם)
½ כפית תמצית וניל
½ כפית תמצית שקדים (לא הכרחי)

  1. בקערה אחת שמים את בשר האבוקדו, חלב, דבש, קקאו ותמציות וטוחנים היטב למרקם של שייק. אנחנו רוצים מרקם חלק לגמרי ועם הרבה בועות אוויר. אני משתמשת בבלנדר מוט. אין לי ניסיון עם מעבד מזון, אבל נראה לי שהוא לא "מקציף" כמו בלנדר, אז עדיף בלנדר.
  2. בקערה שניה שמים את השוקולד קצוץ לקוביות קטנות, שופכים עליו מעט מים רותחים ומערבבים במרץ עד שהוא נמס לקרם. כמובן שאפשר במיקרו, אם אתם מחובבי הז'אנר, או להמיס מעל אדים, אם בא לכם ללכלך עוד סיר.
  3. מאחדים את שתי התערובות – אני מוסיפה את האבוקדו לשוקולד ולא להפך, עניין של פחת וקלות ניקיון הכלים – ומאשפזים במקרר לכמה שעות טובות.
  4. משחקים את משחק ה"לעולם לא תנחשו מה יש בזה" עם הטועמים. רצוי לוודא בדיסקרטיות שאין ביניהם אלרגים לאבוקדו, כי אני כמעט רצחתי את אמא שלי עם המשחק הזה.

4 תגובות:

  1. את משוגעת! אני מתה על זה! מודה שבחיים לא שמעתי על השילוב אבל נראה לי שאני אנסה...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני לא כזאת משוגעת. תגגלי מוס שוקולד-אבוקדו, בעיקר באנגלית, ותמצאי המוני תוצאות.
      בהצלחה עם הניסוי, זה טעים, אבל תהיי מוכנה לעובדה שיש בזה אבוקדו, כן?

      מחק
  2. די! איזה מתכון מוזר. אני חייבת לנסות אותו רק כדי לראות איזה טעם יש לשילוב הזה. אני תוהה אם אפשר להשתמש אז באבוקדו גם בעוגת שוקולד.

    השבמחק
    תשובות
    1. חס וחלילה! אבוקדו מגיב רע מאד לחימום. אם את רוצה להחליף את השמנת הצמחית במתכון שלך (וכמובן שאת רוצה!), עדיף קרם קוקוס. קרם קוקוס (לא להתבלבל עם חלב קוקוס!) ששהה במקרר כמה שעות נפרד לנוזל קוקוס (שמסננים ושומרים למתכונים שדורשים נוזל קוקוס) ולחומר מוצק שניתן להקצפה כמו שמנת.
      נסי ותהני:)
      ממליצה לגגל את הבלוג הטבעוני המשובח VLOG של נטלי הולדינג שמלא במתכוני עוגות שוקולד קרמיות חגיגיות ופרווה, מתוקף היותן טבעוניות:)

      מחק